Till att börja med

Min sjukdom är Hypotyroes. På halsen sitter sköldskörteln som utsöndrar viktiga hormoner, tex östrogen. Hypotyroes betyder underfunktion, som alltså innebär att min skörtel utsöndrar för lite hormoner. Det börjar med att kroppen attackerar sig själv, vilket man kan tycka är en aning sjukt eftersom det i prinsip är som att du slår dig själv på tummen och det gör ont men du fortsätter slå... Men eftersom kroppen inte är så smart som jag trodde är ju detta dilemmat i det hela. Hur handskas man då med detta? Jo, man får ta en medicin som heter Levaxin (T4) och det finns olika halter av detta beroende på hur mycket du som individ är i behov av. Problemet här är att denna medicin inte alltid är tillräckligt för att få dig att må bra igen. Symtomet som trötthet är något jag inte blir av med!  Varje dag är jag trött, mer eller mindre, och då menar jag inte trött utan extremt trött, sådär så jag kan sova bort hela dagar. Gå till läkare? Nej, det är ingen idé, eftersom dom inte ger ut tillskottsmedicinen T3 som man kan ta ihop med Levaxin. Varför? Det undrar jag och 400 000 andra som lider av detta. Så jag skriver här för att få ut mina känslor och tankar. Detta kanske inte är någon intressant blogg, men syftet är mer att jag vill skriva av mig för att någon där ute läser om hur jag lever från dag till dag, som känner igen sig själv, känna att man inte är ensam. Men jag Välkomnar alla att läsa min dagbok om mitt trötta liv just nu, som jag hoppas blir piggare snarast, även om det kanske kan bli rätt tröttsamt...
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

annief.blogg.se

Här är min dagbok om hur det är för mig att leva med min sjukdom från dag till dag.

RSS 2.0